سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری

سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری
دانشگاه شاهد 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان رشته پژوهشگری و آدرس myresearcher.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

   گیر دادن به چهارنفر خانم (به خاطر پوششان) یا بازداشت چهارنفر به خاطر قدم زدنشان در پارک هنر نیست. نیروی انتظامی را می گویم که کلید کرده روی چیزهای دم دستی. (بی حجابی اشتباه است  اما بدون فرهنگ سازی نمی شودردم را درست کرد/ فعلا قاتلین را بگیرید و کله گنده های وحشت زا را) اگر نمی توانند وضعیت را سامان دهند کار را به (بسیجیان) بسپارند تا امور را سامان دهیم.

   دلم پر است. وقتم کم . . . دلم می خواهد فریاد بزنم. فریادی بلندتر از سکوت. هرکس این خبرها را بشنود و از غم نمیرد باید تعجب کرد. کاش علی (ع) بود... مهدی جان بیا دیگر، خسته شدیم از این انتظار کشنده.......

شعری  مناسب این اوضاع که انگار همه آسوده خوابیده اند.

جارچی ها فریاد بزنید:

شهر در امن و امان نیست، آآآآآی مردم؛ برخیزید

اینجا چراغ قرمز هشدار خوابیده است

حتی چراغ سبز هم بیدار، خوابیده است

طوفان شدو زنجیرها از دست و پا وا شد

اما فریدون در میان غار خوابیده است

در حمله های این «مثلثهای» جنگ آور

ما بی دفاعیم، لشگر سردار خوابیده است

«ماهی سیاهی» نیست برعکس مسیر رود

اینجا خدا هم . . . نه ؛ ولی دیندار خوابیده است

قاضی ستمکار و خیال راهزن تخت است

آنقدر که بالای چوب دار خوابیده است

وقتی که عادل می شود ضحاک، باید گفت:

«اینجا نوبل همراه با اُسکار» خوابیده است

دیدم اذان صبح شیطان گوشه ای، تنها

بی حوصله از این همه تکرار خوابیده است

دیشب تفأل می زدم با خواجه ی شیراز

دیدم که حافظ بی خیال یار خوابیده است

یعقوب شهر من نشسته روی ایوان و

در انتظار لحظه ی دیدار خوابیده است

در جستجوگر «آریا» را سرچ اگر کردی...

مردی است که با یک تن تبدار خوابیده است

 


وب سایتی متعلق به همه کسانی که دوستشان دارید. هرکس در این وب سایت سهمی دارد

نظرات شما عزیزان:

بختیاری
ساعت10:50---6 تير 1390
از احدی جز خدا نمی ترسم اما تو این دنیای بی در و پیکر اینترنت(تو این پست) بعضی از نظراتم رو نتونستم بگم چون ممکن بود بعضی ها متوجه منظورم نشن و به قول شما دیدم مصلحت نیست.به خاطر همین هم بود که دیگه ادامه ندادم و گرنه دوست داشتم به نتیجه برسم.
شاید جای دیگه مطرح کردم.
هنوز فکر نمی کنم که اشتباه فکر می کردم .تعصب روی عقایدم ندارم که خودم از این کار بیزارم اما تا قانع نشم دست از عقایدم برنمی دارم.
چرا میدونید توی مطلب اصلاحات نظرم خلاف شماست؟
*می دونم قرار بود نظر قبلی آخرین نظرم باشه!


سجادی
ساعت20:27---5 تير 1390
آره خب ضعف زیاده (تا حدی طبیعیه)ولی دشمن هم خیلی خیلی بزرگنمایی میکنه.

اگه دوست ندارید حرفتونو ادامه بدید،حرفی ندارم، خواهش میکنم.

حرف اول وآخر:همیشه حرف دلتون رو بی پرده بگید و از احدی جز خدا ترس نداشته باشید(البته مصلحت هم سر جاش).
گاهی آدم میفهمه که یک عمر اشتباه فکر میکرده و این اشتباه یا درستی عقاید ما جز با تضارب آراء مشخص نمیشه.
تعصب روی عقایداشتباه محضه،ما اگه حرفمون درسته باید بزنیم(مثل همین حرفایی که زدید)


میدونم توی مطلب اصلاحات نظرتون خلاف منه، خوشحال میشدم اگه نظر میذاشتید.

خواهش است-موفق باشید.


بختیاری
ساعت13:00---5 تير 1390
منم اشتباه می کنم اصلا" خودم گفتم که انگار من منظورم رو نمی تونم درست بگم!
به هیچ عنوان قصد بی احترامی ندارم!
و به عنوان حرف آخرم: خواهش می کنم مشکلات و ضعف هامون رو گردن تبلیغات دشمن نندازیم(تبلیغات دشمن رو انکار نمی کنم به هیچ وجه حرفم چیز دیگه ایه)
ممنون


سجادی
ساعت15:44---4 تير 1390
شما تا حالا اشتباه نکردید!؟
من میخواستم تمومش کنم ولی به احترام شما ادامه دادم، حالا شما هم به احترام من ادامه بدید.
ناراحت شدم حرفتونو خوندم، خب حق با شماست، ببخشید، من ذهنیت هامو دور میریزم تا جوابتونو بدم.
حالا بگید منظورتون از اون حرف چی بود؟(البته اگه دوست دارید، اگرم که دوست ندارید ،بنویسید تا من منتظر جواب نباشم )
خواهش میکنم-شماهم موفق باشید


بختیاری
ساعت19:15---3 تير 1390
انگار من منظورم رو نمی تونم درست بگم که هر چی میگم شما یه چیز دیگه جواب میدید حرف من اصلا ولایت فقیه نیست که حالا میخواید با نظر علما برای من دلیل بیارید.
به نظرم بهتره ادامه ندیم یکم احساس می کنم با برداشت های شخصی خودتون طوری جواب می دید که انگار من به خیلی چیزا اعتقاد ندارم.
ممنون که وقت گذاشتید ، نظراتم رو خوندید و جواب نظراتمو دادین.
موفق باشید.


سجادی
ساعت23:34---2 تير 1390
1. من 50 بار توی نظراتم این حرف رو تکرار کردم، خب شما درست نمیخونید دیگه!
من قبلا گفته بودم عامه مهمن ، یه بار کامل بخونید لطفا.
از نظر من: هدف اصلی در تمام امور رضایت خدا
هدف دوم : اصلاح امور که در طول رضایت خداست
اگه این دوتا محقق بشه، رضایت مردم باوجدان و آگاه حله
2. ببینید اونا که میگفتن راعنا منظورشون این نبود که پیامبر ما رو احمق کن و من هم نمیگم شما قصدی داشتید، میگم که حواسمون باشه که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
3. نمیدونم، خیلی جاها اختلاف بین علما زیاده و خیلی جاها هم مردم از سنت دور اقتادن ، احتمالا جمع بین این دو باشه.
(شاید منظورتون این نباشه ولی در زمان غیبت طبق حدیث خود امام زمان باید به روایت کننده حدیث مراجعه کرد و طبق حدیث امام صادق(ع) ولایت فقیه پیش بینی شده که نزدیکترین شکل دین رو با اجتهاد و تفقه در دین میتونه عرضه کنه. حالا تو عصر حاضر امام خمینی ولایت مسلمونا رو به عهده گرفت و بعد به حضرت آقا رسید-البته توی خبرگان تنها رای مخالف رو در انتخاب رهبر خود آقا داد- حالا هم اگه دستمون رو بدیم به دست فرمانده کشتی نجات حتما به ساحل خوشبختی میرسیم.
فکر میکنم تقریبا تمام علمای بزرگ شیعه_ از صدر اسلام تا الان ، شهید ثانی تا امام خمینی(ره) و ... _ ولایت فقیه رو قبول دارن و تمام علمای بزرگ الان هم حضرت آقا رو.
خود امام توی سفر کره(که خیلی داستان جالبی داره) وقتی از تلویزیون میبینه میگه الحق که آقای خامنه ای شایسته رهبری است.
آقای بهجت (ره)، آقای مشکینی ، آقای حسن زاده ، آقای بهاء الدینی وخیلی های دیگه ایشون رو افتخار ما میدونن.
خواستید نظرات آقایون رو میزنم(حتی آقای حسن زاده-علامه در مورد ایشون میگه که حسن زاده رو فقط امام زمان(عج) شناخت- حضرت آقا رو سیدی خطاب میکنن) و... )
شما وقتی وسط آب گیر کردید اگه یه قایق ببینید که به سمت ساحل میره سوار میشید یا صبر میکنید تا کشتی بیآد؟
به قول خودم: در کشتی عشق ناخدا خامنه ایست / طوفان دل اسیر ما خامنه ایست/ از یورش اشک های خود فهمیدم /فرماندهی کل قوا خامنه ایست
چقدر حرف زدم !
حالا منظورتون چی بود؟ میخواید چی رو ثابت کنید؟
4.میشه وجه اختلافات رو بگید منم بفهمم تا بهتر جوابتون رو بدم؟



بختیاری
ساعت21:03---2 تير 1390
سلام
نه من با بعضی حرفاتون اصلا موافق نیستم ولی هر جایی هم که موافق بودم گفتم موافقم.
من با توهم آدما کاری ندارم قبلا هم گفتم با ... موافق نیستم.
شما تازه الان دارید می گید :"اگه بسیج درست بشه باور بیشتر مردم هم درست میشه "تا قبل از این اصلا باور مردم براتون مهم نبود.گفتید:"هدف باور عامه نیست چون عامه عقلش به چشمشه " منم گفتم موافقم هدف عامه نیست اما می گم عامه مهم هستن که تازه شما الان اینو قبول کردین.
من انتقاد هامو به بسیج گفتم اما اون ها هم مثل نظرات قبلی شما خواستن منو اصلاح کنن هنوز هم بهشون می گم. من کل بسیج رو زیر سوال نبردم، برای ناراحت شدن دیگران هم جمله تنظیم نکردم ،از تمام کارهای درست بسیج حمایت میکنم، در جریان تبلیغات دشمن هم هستم.
فقط می شه نظرتون رو راجع به این قسمت از نظر قبلیم بگید " پس چرا می گن وقتی امام زمان تشریف بیارن وقتی دین خدا رو عرضه کنن تعداد زیادی نمی پذیرن چون می گن این اون دینی نیست که ما می شناختیم(و این نظر منه: یعنی ما خیلی جاها خواسته یا ناخواسته فقط به نام دین عمل می کنیم نه به حکم دین.)


سجادی
ساعت15:21---1 تير 1390
اولش بگم که من تمام حرفاتونو میخونم بعد مینویسم
منظورم از بعضی ها خیلی ها بود
100% نظرات من 100% درست نیست ، من گوش دادم و در حد خودم جواب دادم مثل شما.
ببینید حرف من اینه : بسیج خیلی اشتباه داره که باید با تربیت اسلامی درست بشه (اگه بسیج درست بشه باور بیشتر مردم هم درست میشه البته نباید از ابزار تبلیغات چشم پوشی کرد که حداقل باید به عنوان سپر دفاعی در برابر حملات نرم ماهواره ها قرار بگیره) و اگر مردم این اشتباهات رو در جهت رشد بسیج نقد کنن حق دارن(البته نقد مثل چاقوی جراحیه نه قمه ) اما گاهی بعضی توهمات بی دلیلی دارن مثل همون خانم ... که یا درست کردنش خیلی سخته یا اصلا نمیشه( من سوال کردم و گفتن که جز با مجوز به کسی سلاح نمیدن ضمنا به هر کسی هم مجوز نمیدن حالا اگرم از جایی نخریده نباید کار یه مسئول احمق رو به کل بسیج تعمیم بدیم)
حالا حرف اصلیم به شما اینه که رسانه های خارجی به اندازه کافی بسیج و سپاه رو میکوبن و انتقاد صریح بدون هیچ پیش زمینه ای در جمع عمومی اصلا درست نیست و مصداق کامل گل به خودیه، ما اگه انتقادی هم داریم باید در جمع خود بسیج و به صورت تذکر باشه ضمنا اون جمله اول شما جوری تنظیم شده بود که دوستای بسیجی ما ناراحت شدن و یه مخالفم سوء استفاده کرد( نباید حرفایی بزنیم که مخالفای بسیج شاد بشن) .
(یه چیز جالب: در قرآن آمده: ای اهل ایمان هنگام تکلم با رسول میگویید راعنا بلکه بگویید انظرنا و سخن خدا را بشنوید و بدانید که برای کافران عذاب دردناکی مهیا است: راعنا دو معنی داره یکی رعایت کن ما را ، یکی احمق کن ما را که یهودیا معنای دوم رو دست گرفته بودن و مسلمونا را مسخره میکردن که آیه نازل شد)
خیلی خوبه که شما عضو فعال بسیج هستید و خیلی بده که من بی اطلاع قضاوت میکنم، منو ببخشید(فقط باید فعالیت خودتون رو به بسیج دانشگاه هم گسترش بدید که واقعا نیازه – فکر نکنید تیکه انداختما، فقط قصد نصیحت داشتم-)
راستی تا یادم نرفته بگم که من هنوز نمیدونم اختلاف نظرم با شما چیه! چون هر چی میگم شما میگید موافقم ( شاید اصلا اختلافی وجود نداره)
من بحثی باهاتون ندارم چون موافقید( چون نتیجه نداره)
اما حرف دارم ، حرف من توی پاراگراف پنجمه که حرف اصلیمه همین.
وسلام بر کسی که پیروی کرد از هدایت.
موفق باشید



سجادی
ساعت19:40---31 خرداد 1390
منم امیدوار بودم ولی شاید کمی هم ساده

بختیاری
ساعت15:29---31 خرداد 1390
سلام
نه چرا باید ناراحت بشم.وقتی قراره با عقل و منطق پیش بریم جای ناراحتی وجود نداره،فقط چون نوشته بودید بعضی ها گفتم شاید با من نیستید چون من نظراتم با اسم بود.
در ضمن خواهش می کنم شما این رو بپذیرید که همون قدر که شما عقایدتون رو قبول دارید و به اون ها مطمئنید همه همین طورند و برای نظرات و عقایدشون هم ارزش قائل هستن هم براشون دلیل دارن.اما تو بحث بهتره یکم حرف های دیگران رو هم گوش بدیم شاید از هزار تاش یکیش هم با عقاید ما موافق بود و سریع جبهه نگیریم تصور کنیم نظرات من 100% درسته و طرف مقابل 100%غلط.
می دونم که هدف عامه نیست (باور کنید) اما عامه مهم هستن خیلی زیاد ، اگه یادتون باشه تو دبیرستان خوندیم یکی از دلایل اصلی خانه نشینی امیر المومنین این بود که عامه مردم اون زمان یکی از ویژگی هاشون این بود که وقتی می دیدن یه عده کاری رو انجام می دن اون ها هم بدون فکر اون کار رو انجام می دادن ، این خاصیت مردم عامه.
شاید برای همین هم باشه که بارها تو قرآن اومده اکثرهم لا یعقلون ، اکثرهم لا یعلمون و ...
اما ما موظفیم اگه داریم تو راهی که به نام دینه قدم برمی داریم طوری قدم برداریم که دین رو خراب نکنیم.
می گید:ممکنه بسیج درست عمل کنه ولی عامه نپسندن منم می دونم اما چرا مطمئنید که همیشه بسیج درست عمل می کنه؟
پس چرا می گن وقتی امام زمان تشریف بیارن وقتی دین خدا رو عرضه کنن تعداد زیادی نمی پذیرن چون می گن این اون دینی نیست که ما می شناختیم یعنی ما خیلی جاها خواسته یا ناخواسته فقط به نام دین عمل می کنیم نه به حکم دین.
من کی این حرفا رو زدم که می گید:"شما اشتباه کردید چون عوام در تشکیل حکومت مهمن نه در حق و حقیقت
و اشتباه کردید که گفتید عوام مهمن (در قضاوت در مورد بسیج)"
معلومه حرفای منو کامل نخوندین چون من که گفتم:"به شدت قبول دارم که دین رو نباید با اشخاص سنجید اما باور عامه مردم رو باید چی کار کرد؟"
در این مورد با شما هم عقیده ام که عوام در تشخیص حق و حقیقت ملاک نیستن.

اگه گفتم عوام مهمن چون این عوام هستن که می تونن امامی رو خونه نشین کنن یا همراه امامی انقلاب کنن.من نگفتم که :در تشخیص حقیقت مهمن. حرف من چیز دیگه ایه.
در ضمن مثال هاتون رو در نظرات قبل خوندم حق یا شماست الان جایی این ها رو سراغ ندارم چون شرایط و جامعه عوض شده.
برای این افراط زدایی هم کارای زیادی کردم،(فکر نمی کنم خیلی هم دروغ گو باشم) مدتی هم عضو بسیج بودم اون جا هم کارای زیادی کردم یه مدتی هم بسیج فعال بودم(نگفتم که گفته باشم منم بسیجیم نه گفتم که فکر نکنید از ریشه این چیزا رو قبول ندارم)
اما اون ها هم به راحتی با کوچکترین اختلاف نظری که بین من و خودشون دیدن بدون این که بخوان حرف های منو بشنون شروع کردن به اصلاح من.حتی نخواستن بفهمن که من با اون ها فقط در یکسری مسائل اختلاف نظر دارم همین وگرنه منم مثل اونها مسلمونم.(هر چند که بعضی وقتا ته دلشون بعضی از حرفامو قبول کردن و گاهی عمل اما وانمود کردن که من کاملا اشتباه می کنم)


شادی (بازرگانی)
ساعت18:43---30 خرداد 1390
وای اینجا چه خبرهههه!!!
بچه ها امیدوارم از این بحثا به یه نتیجه ای برسید.


سجادی
ساعت22:43---29 خرداد 1390
سلام
متن اول و چهارم من کلش خطاب به شما بود خانم بختیاری
مثل اینکه ناراحت شدید چون به معذرت خواهی من جواب ندادید!
الان صریح تر نوشتم بازم امیدوارم ناراحت نشید، از نظر من محیط جامعه خرابه و این حرفا هم خیلی رواج داره، اما باید فکر کرد وگرنه بدبخت میشیم چون فکر یعنی عمل
در کل اگه با مصداق نوشتم برای بار صدم پیشاپیش معذرت خواهی میکنم و امیدوارم حساس نشید چون هدف فقط روشن شدن حقیقته و من دشمنی ندارم
صد البته که عامه مهمه ولی ما هدفمون رضایت عامه نیست و حقیقت قائم به انسان نیست ( اگه قرار به رضایت عامه بود که امام حسین قیام نمیکرد!)
عامه برای تشکیل حکومت مهمه اما همیشه حق همیشه با عامه نیست یعنی اگه عامه بگه ما امام نمیخوایم، داره برخلاف حقیقت پیش میره( اینجا دموکراسی غربی تا حدی نقض میشه )
هدف رضایت خداست که اگر عامه به فطرت برگرده با اون مطابق میشه.
برای رسیدن به رضایت خدا که در طول تامین جامعه سعادتمنده ،بسیج باید نیروی مومن و متعهد تربیت کنه که الان داره این کار میشه ولی کافی نیست
دولت به عامه قائم میشه اما حقیقت قائم به عامه نیست(یعنی برای تشکیل حکومت علی(ع) باید از مردم کمک بگیره مثل امام(ره) اما گاهی عامه برخلاف حقیقت پیش میرن که باعث میشه امام غریب خودشونو ...)
برداشت : اگه بسیج با تربیت اسلام پیش بره فکر میکنم توی این کشور مسلمون بتونه اکثریت رو جذب کنه که الان همینطوره و اکثریت عامه فکر میکنم با دید مثبت به بسیج نگاه می کنن(یادتون نره عامه فقط تهران نیست)
حالا ممکنه بسیج درست عمل کنه ولی عامه نپسندن(مثل حسین بن علی)
مهم حکومت علی (ع) نبود مهم احیای حقیقت بود وگرنه اگر رای مردم برای علی اهمیت جدای از حقیقت داشت ، پول بیت المال رو به میداد به طلحه وزبیر و فتنه رو میخوابوند
خب معلومه که من قبول دارم که اگه کسی به نام دین کار بدی بکنه چهره دین رو خراب میکنه ( مثال : کروبی و کدیور و خاتمی و ...)
خب منم گفتم که باید تربیت اسلامی توی بسیج مقدم بر هر چیز باشه
منظورتون رو نمیفهمم ! خب حال که چی!؟
نوشتید که آیا افراد برای دین تحقیق میکنن ؟ و خودتون جواب دادید
بله درسته اکثرهم لایعقلون اما این چه ربطی داره به بسیج من نمیدونم!
میگید عوام مهمن بعد میگید عوام تحقیق نمیکنن ، شما بگید عوامی که تحقیق نمیکنن چطور در تشخیص حقیقت مهمن(در حالیکه تشخیص حقیقت تنها با علم و آگاهی میسره و کسی که علم و آگاهی نداشته باشه صلاحیت قضاوت نداره مثل اینکه من درباره فیزیک هسته اظهار فضل کنم)
شما اشتباه کردید چون عوام در تشکیل حکومت مهمن نه در حق و حقیقت
و اشتباه کردید که گفتید عوام مهمن (در قضاوت در مورد بسیج) و عوام تحقیق نمیکنن و علم ندارن
چطور کسی که علم نداره حرفش مهمه!؟
خانم شما نوشتید : بسیجی های امروز انقدر افراطی بودن که هیچ شباهتی به بسیجی های دوران امام نداشتن( شما بسیج دانشجویی رو مثال اوردید)
خانم اکثریت قریب به اتفاق دانشجوهای بسیجی شاهد از نظر من اصلا افراطی نیست(شما مثال رو از بسیج دانشجویی اوردید) و بصیرتشون از زمان امام بیشتره.
اگر میخواید به افراط زمان امام آگاهی پیدا کنید مثال های منو(در نظرات قبل) بخونید و بگید این مثال ها رو الان کجا سراغ دارید.
افراط در کل بسیج هم از زمان امام کمتره و از نظر من تفریط بیشتر از اون دوران رواج پیدا کرده
عاشق هدف بسیج بودن خیلی خوبه اما لطف کنید بگید برای همین افراط زدایی تا حالا چیکار کردید؟ ( حدیث قدسی: دروغ میگه کسی که میگه منو دوست داره و شب رو میخوابه منظور قم اللیل الا قلیلا نصفه او انقص منه قلیلا... هست)برای این حرفتون چیکار کردید؟ بگید شاید منم از شما الگو بگیرم چون این افراط و تفریط توی بسیج برام فوق العاده مهم بوده و هست
از نظر من بسیج باید با حق پیش بره و عامه باید خودشو تنظیم کنه البته این رو نباید انکار کرد که تبلیغات دشمن در حال حاضر که روی بسیج و سپاه متمرکزه پاسخگویی نداره و حکومت باید سعی کنه نظر عامه رو به حقیقت نزدیکه کنه.
وسلام بر کسی که پیروی کرد از هدایت


همون یه بسیجی
ساعت19:25---29 خرداد 1390
آقای ایرانی همون طور که تو نظرات اومده بسیجی بودن یه اعتقاد و یه روحیه ی انقلابیه.کارت هم یه نماده .امیدوارم که همه بتونیم یه بسیجی واقعی(سرباز امام زمان علیه السلام )باشیم.البته نه به زبون ولسانی بلکه قلبی و اعتقادی.امیدوارم که اگه کارت ندارید کارت رو هم بگیرید تا بسیجی هایی مثل شما که واقعا مخلصند تو بطن جامعه بتونن مفید واقع بشن.روحیه ی بسیجی وار خودتون رو هم حفظ کنید.
التماس دعا
الهی عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان


بختیاری
ساعت18:48---28 خرداد 1390
اتفاقا" عامه مهمه چون همین عامه هستن که رای میدن همین عامه هستن که میان تو تظاهرات همین عامه هستن که انقلاب می کنن امام به پشتوانه همین عامه انقلاب کردن و دولت تعیین کردن و ...
اگه منظورتون از بعضیا منم که عملکرد تمام تیم رو زیر سوال میبرم من که گفتم همه جا خوب و بد داره نمی گم بسیج باید معصوم باشه حرف من این نیست من می گم صدماتی که اشتباهات بسیج به باور مردم می زنه (در صورت اشتباه که همه جا امکان داره) خیلی بیشتر از هر نهاد دیگه هستش اینو قبول کنید.(چون به نام دین کار می کنه)
من با بسیج که مشکلی ندارم اتفاقا عاشق راه و هدف بسیجم حرف من رو افراده نه همشون اما تعداد زیادیشون.
ملاک افراد نیستن منم می دونم اما آیا همه ی مردم برای شناخت دین و ... تحقیق می کنن ؟ معلومه که نه!!


یه بسیجی
ساعت14:33---28 خرداد 1390
اگه نه كارت بسيج داری، نه ادعاي بسيجي بودن پس چرا خودت رو با بسیجیها میدونی و مینویسی که (کار را به ......تا امور را سامان دهیم.)
پاسخ مدیریت وب: منظورم این بود که منم در کنار بسیجی های مخلص (نه هر بسیجی ای) کار کنم. اگه منم بسیجی بودم که فعل ها رو اول شخص جمع به کار می بردم ولی اگه یه خورده ادبیات بدونید من این کارو نکردم. هرچند که بسیجی بودن افتخاریه ولی خوشبختانه یا متاسفانه تا الآن من کارت بسیج نداشتم


سجادی
ساعت19:34---27 خرداد 1390
سلام
هدف باور عامه نیست چون عامه عقلش به چشمشه و خیلی از وقتا استقرای ناقص میکنه اما
اگر بسیج تربیت اسلامی رو بر هر کاری مقدم کنه، هم بسیج درست میشه هم باور مردم
مثال ما مثل اون کسی هست که بیرون میدون وایساده و هی دستور میده و هی انتقاد میکنه و عملکرد تمام تیم رو زیر سوال میبره ، ما اگه مردیم باید لباس بپوشیم بریم نوک حمله
ما اگه مردیم باید آستین بالا بزنیم و بریم همین بسیج افراطی(به قول بعضی ها) رو درست کنیم
افراط هست اما در حدی نیست که به کل بسیج نسبت بدیم و بگیم بسیجی ها افراطی هستن
حالا این افراط بیشتر توی طبقات عام جامعه هست(بسیجی عامی) و هر چه به سمت طبقات فرهیخته میرسه کمتر میشه و قشر دانشجو تا حد زیادی از این اتهامات مبرا است وبه اعتدال نزدیکتره.
درسته اگه بسیج خطا کنه زوم میکنن اما بسیجی ها معصوم نیستن ولی باید به افق دید معصوم نزدیک بشن که در این صورت اشتباه کم میشه و سعی بسیج در این راهه .
در یک کلام بسیج پاکترین نهاد مردمی هست همین بسه(مطمئن باشید همین بسیج یاور فرزند غریب فاطمه میشه)
اگه میخواید بدونید افراط دوره امام چی بود به خوندن ادامه بدید:
راه میافتادن تو خیابونا و کروبات مردم رو قیچی میکردن
اگه موی دختری بیرون بود قیچی میکردن.
شنیدم که پای یه نفر رو کرده بودن توی بسته پر از سوسک
همین آقای گنجی خودمون که رفته صفا و سوتی با گوگوش و... ، پونز میزد روی پیشونی دخترای بد حجاب
حالا دوره الان بهتره یا زمان امام !؟
یه نکته: هر بسیجی ریش نداره اما ریش یکی از ویژگی های بسیجیه و همه باید سعی کنن کامل باشن اما هر بسیجی کارت داره یا فعالیت در بسیج داره ولی هر کسی ریش و کارت داشت لزوما بسیجی نیست و روحیه(اسلام گرایی) مهمتره.
من نمیدونم افراط دانشجوی بسیجی دانشگاه شاهد چیه!؟
بسیجی دانشگاه شاهد از نظر من معتدل ترین افراد رو توی دانشگاه داره(البته این حدود 20 نفری که من دیدم)
و پاکترین گروه دانشگاهه و سیاه نمایی درست نیست.
ببخشید اگه صریح نوشتم ، به هیچ وجه قصد توهین نداشتم ، فقط خواستم حقیقت معلومه بشه
امیدوارم ناراحت نشین


بختیاری
ساعت13:41---27 خرداد 1390
سلام با اجازه منم نظرم رو بگم.
شخص ... به نظرم یه کم شما هم دارید تند میرید و به نوعی شما هم دچار افراط شدید.
من با این قسمت از صحبت آقای سجادی موافقم که: بسیجی نه به ریشه نه به کارت ، بسیجی یه روحیه هست که با کارت رسمیت پیدا میکنه و در غالب یه سری اقدامات در تشکیلات خودش ، در راه رسیدن به هدف گام برمیداره.
اما به نظر من این روحیه یه کم تغییر کرده یعنی همون روحیه ای نیست که ابتدا بسیج با اون تشکیل شد.
البته که هر نهاد و مجموعه ای هم خوب داره هم بد.
اما حرف من اینه بسیج به نام دین کار می کنه هر خطای بسیج به پای دین ثبت می شه . اگه نهاد دیگه ای خطا کنه دید آدم ها نسبت به اون نهاد خراب می شه اما اشتباه بسیج ممکنه لطمه های بزرگی بزنه که جبران نشدنیه.
البته که من هم به شدت قبول دارم که دین رو نباید با اشخاص سنجید اما باور عامه مردم رو باید چی کار کرد؟


سجادی
ساعت0:10---27 خرداد 1390
آره خانم من با خشونت موافقم اونم از نوع شدیدش اما بجا و عقلانی
اگه اونجا بودم و میتونستم اون اختشاشگری که دختر مردم رو لخت کرد و آتیش زد (حالا که نمیدونید بذارید بعضی واقعیت ها رو هم بهتون بگم) با باتوم سیاهش میکردم بعد میدادم دست پلیس البته اگه اولش تسلیم میشد نمیزدمش تا از طریق قانون مجازات بشه.
ما شاالله خوب برچسب میزنید اما راحت باشید و بدونید من تا حالا اغتشاشات نرفتم(البته اگه مادرم راضی بود اصلا تعلل نمیکردم ، وقتی اون مسجد رو سوزوندن منو سوزوندن)
اگه کسی قانون شکنی کنه وظیفه بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و ... اعمال قانونه حالا اگه نتونست حتی با خشونت باید نظام رو حفظ کنه
مگه امام نگفت حفظ نظام از اوجب واجباته پس چرا این آقایون داشتن نظام رو بر باد میدادن.
کسیکه با سلاح سرد علیه نظام اسلامی قد علم کنه محاربه خانم( این حرف من نیست حرف امامه)
حکم محارب اعدامه .
من از خشونت خوشم نمیاد اما گاهی نیازه مثل مولام امیرالمومنین که تو جنگها دستمال زرد می بست به پیشونیش و ذوالفقار به دست میگرفت و زرهش پشت نداشت تا پشت به دشمن نکنه اما قاطر سوار میشد تا دشمنا رو که فرار میکنن دنبال نکنه اما وقتی دید خوارج( اونا روی پیشونی پینه داشتن اما اینا تو نماز جمعه با کفش نماز میخونن) دارن تو شهرا شورش میکنن شمشیر به دست گرفت
اگه کسی با قمه بیاد تو خیابون شما چیکار میکنید؟!! استدلال میکنید!؟
وقتی مردمی از راه دموکراسی و رای گیری نمیتونن نظر خودشونو بقبولونن نباید این نظر رو به اکثریت جامعه تحمیل کنن حالا با هرچی از تظاهرات گرفته تا استدلال با قمه
مملکت قانون داره ، امام میگه غلط میکنی قانون رو قبول نداری، قانون تو رو قبول نداره ( اینو به اونا بگید که دم از امام میزنن)
حالا یه چیزی بگم شاید ندونید: جنبش به دو بخش تقسیم میشه و وقتی خشونت آمیز بشه تبدیل میشه به انقلاب
حالا انقلاب میدونید یعنی چی ؟ یعنی تغییر بنیادین ، سریع ، خشونت آمیز در ارزشها و رهبری و ... جامعه
ارزش جامعه ما : اسلام / رهبری : جانشین امام خمینی حضرت آقا
انقلاب سبز بنابر تعریف فوکویاما باید دو مورد بالا رو تغییر بده.
شما دوست دارید این دوتا تغییر کنه؟
اگه جون من ارزشش بالاتر از این ارزشهاست خدایا یه لحظه منو امون نده و جونمو بگیر یا درستم کن
چیو بحثو تموم کنیم خانم محترم !!!!!
یه آدم ... یه غلطی کرده ، شما نباید به پای کل بسیج بذارید!
اشکال همه جا وجود داره ، من نمیگم شما دروغ میگید اما بدونید خرید حتی شوکر 220 ولت( که بزنی یارو پرت بشه) توی شهر مثل آب خوردنه چه برسه به باتوم و مسئولان احمق هم همه جا وجود دارن .
به خدا من توی زندگیم همیشه دنبال حقیقت بودم نه تعصب حالا ممکنه شما هی برچسب بزنید، اشکال نداره من می بخشم
فقط یه خواهش دارم که با عقل بسنجید نه با احساس
تحقیق درس انقلاب اسلامی من در مورد اصلاحات بود و آخرشم به سال 88 رسید(30 صفحه دست نویس بود) انشاالله یه گوشه هاییشو براتون میزنم که واقعیت رو بیشتر درک کنید
لطفا فامیلاتونو ول کنید چون افراد معیار حق نیستن و حق شاخصه البته علی هم چون با حقه شاخصه
من بسیجی خوب زیاد دیدم ، یه سریشون رفتن برای مسابقات رباتیک اروپا و مقام هم اوردن(فامیلمون نیستن ولی آشنا هستن و یکیشون هم کلاسی راهنمایی من بود) لطفا با چند تا مصداق قضاوت نکنید.
بسیجی نه به ریشه نه به کارت ، بسیجی یه روحیه هست که با کارت رسمیت پیدا میکنه و در غالب یه سری اقدامات در تشکیلات خودش ، در راه رسیدن به هدف گام برمیداره
ببخشید سرتون رو درد اوردم ولی خانم من بیشتر ازینا فکر میکنم(تعصب بدور از فکر و عقله) که اگه بخوام بنویسم حوصلتون سر میره.
من قبلن میخواستم همچین بحثایی رو باز کنم اما قسمت نشد ، لطفا منطقی بحث کنید که به حقیقت برسیم.
منتظر استدلالم
شما هم موفق باشید
و سلام بر کسی که پیروی کرد از هدایت


حمید ریحانی
ساعت0:10---27 خرداد 1390
سلام دوست عزیز(...)ببخشید که در بحثتون دخالت میکنم
برای من به شخصه دراین مملکت حرف هیچ کسی جزمقام معظم رهبری اتمام حجت نیست حتی آقای...
مقام معظم رهبری فرمودند:"انکار بسیج یابی احترامی به آن یانابخردانه است یا خائنانه.تاوقتی که برای این کشورامنیت لازم است به وجود نیروی باانگیزه بسیج نیاز است."
من مطمئنم که حرف های شما از روی غرض نیست.من خودم تاچندوقت پیش نسبت به بسیج تصورخیلی بدی داشتم دلیلش هم برمی گشت به کارهای یه عده بسیجی...
از اون مثال هایی که شما زدیداطراف من هم کم نیستند.از این جورآدما دیدم ولی واقعا حقیقت بسیج چهارتا آدم که فقط دنبال کسری خدمت و باتوم به دست گرفتن واذیت کردن مردمند نیست.
متاسفانه دادن اختیارات بیش ازحد به عموم بسیجی ها(مثالش همون فامیل خودتون)یکی از مشکلاته بسیجه.
درآخرمیخواستم بگم امروزحرف امام برای ماثابت شده که فرمودند:"اگردیدید دشمن به یک مجموعه ای در داخل حساس شده وتبلیغات تبلیغات منفی میکنه بدانید که درآن قسمت قدرتی در شما هست."
بازهم ببخشید که دخالت کردم.ان شاالله موفق باشین


...
ساعت12:30---26 خرداد 1390
متاسفانه اینقدر مطمئنید که حتی 1% هم نمیخواید قبول کنید که شااااااااااااید یه پایگاه بسیج (فقط یه پایگاه) اشتباه کنه!
افرادی مثل شما اطراف من زیاده (همون فامیلامون!) میدونم آدمای متعصبی هستید...
پس دیگه بحث نکنیم بهتره.
موفق باشید.


یه نفر
ساعت12:11---26 خرداد 1390
آخه آدم خوب بگو چندتا سلاح سرد غیر مجاز میخای تا تو همین تهرون برات پیدا کنم بعد به خاطر ترس و اینکه کسی بهم گیر نده بگم از بسیج گرفتم. اینجوری اسم بسیج هم بهتر خراب میشه.شوکر,پنجه بوکس,باتوم دستی, باتوم برقی (آمریکاییش و اسراییلیش).........چه رقمه میخای.آره میدونم خیلی از بسیجی ها دست بند هم دارن ولی هم دوره آموزشی رفتن هم میدونن واقعا کجا از اون استفاده کنن.

...
ساعت11:34---26 خرداد 1390
آقای سجادی دیدگاه من و شما زمین تا آسمون با هم فرق داره، شما ظاهرا خیلی با خشونت موافقی!! پس جای بحث نیست.
فقط در همین حد بهتون میگم: من حاضرم قسم بخورم که بچه 16 ساله باتوم داره، اونم از نوع برقیش. اگرم باز باورتون نشد، من حاضرم ببرم حضورا نشونتون بدم.


سجادی
ساعت9:55---26 خرداد 1390
اگه میشه دوستان لطف کنن یه نهاد بهتر از بسیج معرفی کنن که پاکتر از بسیجی ها توش باشن.
ممنون میشم


سجادی
ساعت9:50---26 خرداد 1390
5%!!!!
بعدشم تو هر قشری بد داریم ،خوبم داریم.
مهم اینه که از نظر من بیشتر خوبا بسیجی هستن.
بسیج لشکر مخلص خداست.
والله اگه همتم الان بودباتوم دستش میگرفت و از خون شهدا دفاع میکرد.
شما با بداش سر و کار داشتی.
بعدشم بقیه فامیلاتون چه جورین !!؟
کی گفته بسیج به بچه 16 ساله باتوم برقی میده!!!!!!!!!!!!!!
ضمنا اگه اون پسر خالتون بیاد و کسایی که حرمت جامعه رو میشکونن جمع کنه خلاف شرع انجام داده! این کارش جزو امر به معروف و نهی از منکره!البته کارفرهنگی و ....رو قبول دارم اما کسایی که فی قلوبهم مرض هستن و دنبال ... باید چه برخوردی باهاشون بشه(البته بی احترامی اشتباهه ولی بی حجابی ضد آیه قرآن و ضد قانونه و باید باهاش برخورد بشه البته صحیح و قانونی)
ندا !!!!!!!!!!
من به این بازیای ندا و ازین حرفا کاری ندارم.
به خط اینجور آدما کار دارم، ندا برای مهندس موسوی یا بهتر بگم راه مهندس موسوی کشته شد.
راه مهندس موسوی رو انشالله 1شنبه براتون مشخص میکنم.


سجادی
ساعت23:12---25 خرداد 1390
سلام
ممکنه بعضی ها افراطی باشن اما نمیشه این قانون رو به همه اطلاق کرد
لا جاهل الا مفرطا أو مفرّطا
همه ما باید سعی کنیم افراط یا تفریط نکنیم اما همه نقص دارن، اینو باور کنید .
بعدشم خیلی از بچه های گل دیگه ای توی بسیج هستن که شما اونا رو ندیدید ،آدم بهشون افتخار میکنه(همین آقای کلانتری که امروز رای اورد و رئیس بسیج دانشگاه شد نمونه بارزش)
شما رو بخدا با چند تا مثال محدود قضاوت نکنید.
ضمنا بستگی داره شما افراط رو چی ببینید(من اون جلسه رو نبودم)
اما بدونید غیرت دینی تعصب نیست مطلقا
از نظر من افراط یعنی صبح تا شب هیئت باشی و هیچی از علم و دینت ندونی
مشکل امروز بچه حزب اللهی های ما اینه که تربیت دینی ندارن
هیئت میره بعد هرچی از دهنش درمیآد میگه ، سیگار میکشه ، قلیون میکشه.
من خودم تو برنامه دارم که درباره این چیزا بنویسم اما برای اصلاح
مجسمه حزب الله پیامبره ، الگو باید پیامبر باشه.
بچه حزب اللهی باید تمیز ، با ادب ، غیرتی ، عالم و مجاهد در راه خدا باشه( حتی باتوم دست بگیره و از خون شهیدا دفاع کنه) مثل پیامبرش
من ازین نمونه ها زیاد دیدم ، از اون نمونه ها هم زیاد
بعضی بچه حزب اللهی ها رو که میبینم خوشم نمیآد ولی انصافا بعضیها شون رو که آدم میبینه انقدر باصفا هستن که ...
باور کنید شده تو شهر انقدر اعصابم خورد شده(شهر کثیفمون رو میگم)که دعا کردم سریع برسم شهرکمون دو تا از همین بسیجی ها رو ببینم تا یه کم آروم بشم
همین آقا مرتضای مسجدمون انقدر باصفائه که باور کنید آدم نور نماز شبو توی صورتش میبینه (اینم بسیجیه باور کنید) همه اون ویژگی های بالا رو هم که نوشتم داره ، شما به امثال من نگاه نکنید
هر دو طرف زیاده البته توی دانشگاه ما از نظر شخص شخیص خودم بسیجی های خوبی داریم البته خب 100% بعضی ها هم افراط دارن ولی باور کنید کم هستن
هیچ وقت یک جانبه و بدون اطلاع قضاوت نکنید
خب بسه دیگه فکر کنم از متن آقای ایرانی بیشتر شد!
و خداوند فرمود:
از گمان پیروی نکنید ، قطعا بسیاری از گمان ها گناه است
وسلام بر کسی که پیروی کرد از هدایت



یکی که ریش نداره
ساعت23:09---24 خرداد 1390
من کتاب رکوردهای گینس رو گشتم تا حالا کسی که ریش تا زانو داشته باشه پیدا نکردم.................اگه تونستی عکسش رو یه جوری بفرس تو سایت تا هم ما یه کم بخندیم هم اسمش رو تو کتاب رکوردها ثبت کنیم

محسن(128)
ساعت20:17---24 خرداد 1390
سلام

با امتحانا چیکار میکنید آقای ایرانی؟

زبانو خوب دادید؟

آقا شما الان به پیوندهای ما اضافه شدید خواهشا شکایت نکن که حال دادگاه رفتن نداریمپاسخ مدیریت وب: ممنون اگه دیر تر ما رو لینک می کردید دادگاهیتون می کردیم .امتحان زبان رو گند زدیم امید من به آقای حبیبی می باشد. التماس دعا


...
ساعت20:13---24 خرداد 1390
آقای ایرانی شاید تو شهر شما این خبرا نبوده.
شما خودت و امثال بچه های کلاس رو نگاه نکن. همسایه ی ما یه آدم ... هست. از کنارش رد میشی، بوی مشروب خفه ات میکنه. ولی تیریپش مثل بسیجیاس (ریش و لباس یقه آخوندی و ... ) یه بیسیم و باتومم دستشه.
نمونه ی دیگه اش پسر داییم! یه بچه ی 16 ساله ست، فقط هیکل گنده داره. یه باتوم برقی!!!!!!!!!!!!! میگیره دستش، با خودش میبره مهمونی! پایگاه بسیج محلشون بهش داده.
نمونه ی دیگه اش پسر خاله ام!! ( مثالام همش تو فامیله!) اومده پارک سر کوچه ی ما، یه دست به ریشش میکشه میگه یه روز باید با بچه ها بیام اینا رو جمع کنم (منظورش دختر و پسرا بودن)
خلاصه... نمیگم مثل همت الان نیست، ولی اگرم هست، 5% جمعیت بسیجیها رو تشکیل میدن.
آزاده ی واقعی ندا بود که واسه رسیدن به خواسته اش کشته شد.


بختیاری
ساعت19:20---24 خرداد 1390
به نظر من مشکل همین جاست که ما فکر می کنیم آقای لاریجانی و ... باید کاری بکنن به نظر من اگه هر کس خودشو درست انجام بده دیگه این اتفاقاتی که گفتید اصلا پیش نمیاد (هر چند که دستگاه ها هم مسئول اند)

و تا خوبا خوبتر نشن بدها بهتر نمی شن.

به نظر من دلیل اصلی همه این چیزهایی که گفتید خود ما هستیم چون خیییییلی وقت ها فقط مومن بودنمون رو یدک می کشیم.(اول از همه خودم)

و در ضمن بسیجی های امروز هم که نمونه بارزش رو تو دانشگاه خودمون وقتی نمایندشون داشت از آقای رضایی سوال می کرد دیدید اینقدر افراطی و با تعصب بودن که هیچ شباهتی با بسیجی زمان امام فکر نمی کنم داشته باشن!

در ضمن این بیت از شعرتون هم قشنگ بود:

دیشب تفأل می زدم با خواجه ی شیراز



دیدم که حافظ بی خیال یار خوابیده است




پاسخ مديريت وب: انصافا. بدون هيچ غرضي ميگم. اين چارتا بچه ي تعصبي و دمدمي مزاج رو كه هر روز با يه طيفن و همينا فردا علم حمايت از رضايي رو بلند مي كنن به حساب بسيج (اين شجره طيبه) ننويسيد. من خودم زمان امام بودم(اين رو واسه شوخي نوشتم) مطمئنم كه بسيجي هاي اين دوره خيلي عميق تر از اون زمان هستن. من فكر مي كنم خودم هم توي متن گفته بودم كه افراد مومن هم بايد كاري بكنن و بيكار واينسن (اينجا خدا هم نه ... ولي ديندار خوابيده است) ولي حضور مردم چيزي از گناه مسئولين كم كار، كم نميكنه ممنون كه وقت گذاشتين و مطلب رو تا پايان خونديد.


...
ساعت18:20---24 خرداد 1390
آره...

کار رو بسپارید به بسیجیا. بسیجیای هیچ کاره و همه کاره!

همونایی که چون باتوم دارن، اجازه دارن وقتی تو خیابون وایمیسن واسه دخالت تو کار ملت بدبخت، هر چی از دهنشون درمیاد بار دخترای مردم کنن.

هه هه... بسیجی...!!!! بسیجی همت و باکری بودن، نه 4 تا هیکل گنده که تا دم زانو ریش دارن و واسه ترسوندن دخترایی استخدام میشن که از روی نادانی بی حجابن.

(البته اگه شما یا بقیه ی آقایون کلاس کارت بسیج دارید، ناراحت نشیدا. منظورم با 95% دیگه ی بسیجیا بود...)


پاسخ مديريت وب: نه كارت بسيج دارم، نه ادعاي بسيجي بودن. تا الآن حتي يكبار هم باتوم دستم نگرفتم. نديدم تا حالا بسيجي ها به دختراي مردم!! گير بدن. (من خودم توي متن هم نوشتم كه اين كارا رو نيروي انتظامي ميكنه و مخالفيم) بسيجي واقعي اوني بود كه توي اغتشاشات شهيد شد. كسي اون رو نديد ولي همه ندا رو ديدن!!!! مظلوميت به خدا موج ميزنه.... همت و باكري هم درسته. هزاران همت و باكري ديگه هم هست و كسي نمي بينشون. البته بعضي ها اشكالاتي دارن. دفاع كامل نمي كنم. ولي عقبه ي بسيج، اكثريت، نيروهاي فداكار و مردمي هستن. به قول شهيد آويني: در كشور ما، حزب اللهي ها از همه مظلوم ترند.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:تجاوز , قتل , نا امنی , دستگاه قضایی , مردان آهنین , قرایی , سکوت , فریاد , , ] [ 11:49 ] [ محمد ایرانی (مدير وبسايت) ]

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبسایت متعلق به پژوهشگرانی است که می خواهند به زودی جهانی را تغییر دهند. پژوهشگر من (myresearcher) یعنی هرکسی می تواند این سایت را متعلق به خود بداند و در آن مطلب درج نماید. آزادی بیان ، دموکراسی ، لینک باکس نظرات ، خرید دامنه و سایر خدماتی که در این وبسایت ارائه می گردد فقط بخشی از تلاش های دوستان پژوهشگر است. امید است که با ارسال نظرات و همچنین درج مطالبی که از نظر شما جالب است در وب سایت ما را یاری فرمایید. طریقه ارسال مطلب فقط با نام خودتان (همه می توانند مطلب بفرستند) : به صفحه LOXBLOG.COM مراجعه فرموده سپس در قسمت نام کاربری : DOOSTANE@MYRESEARCHER و رمز عبور : DOOSTANE را مرقوم فرمایید. پس از آن مطلب را ارسال فرمایید. به همین سادگی. حداکثر 24ساعت بعد مطلب شما نمایش داده خواهد شد. محمد ایرانی (مدیریت وبسایت پژوهشگری)
امکانات وب
ورود اعضا:

قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو